Liigeste kulumine

Kuidas ennast ise aidata liigeste (põlve, puusa, küünarnuki jne) kulumise puhul

Tekstis on kasutatud viiteid V. ja L. Mihkelsoo raamatule „Toome oma tervise tagasi“ (8. kordustrükk, 2013a., edaspidi raam. TTT) ja V. ja L. Mihkelsoo käsiraamat-teatmikule  “Isetervendaja käsiraamat – avasta ja kõrvalda kõik sinu organismis tekkinud funktsioneerimise takistused” (esmatrükk 12.2013a., edaspidi ITK)

Tegutsemise programm

Eelkõige:

1.     Põhiliselt isikliku analüüsi alusel proovida välja selgitada artroosi tekkimise põhjus:

·     talitlemistakistused, külmetamised, liigraskuste tõstmine ja kandmine, üleliigne kehakaal, traumad jne;

·     ainevahetuse häired;

·     kudede, krõmpsluu, sünoviaalvedeliku (liigesvedeliku), liigese jne ebanormaalne areng või taastumise puudumine;

·     liigese vastupidavuse ja taastamisprotsesside nõrgenemine, närvide tundlikkuse vähenemine, hormonaalse tasakaalu häired;

·     sünnipärase kalduvuse, geneetilise pärilikkuse provotseerimine;

·     enneaegsete vananemisprotsesside käivitumine organismis;

Märkus. Seda on vaja teha igal juhul, et peale tervenemist ei tuleks haigus uuesti tagasi; et ta ei tabaks edaspidi mõnda teist liigest jne.

2.     Näiteks, kui põlve liiges on kõvasti kulunud (liigese sisemine külg võib olla kulunud rohkem), tuleb jalanõu sisse panna supinaator ehk tallatugi. Selle võib ka ise valmistada: võta 2-3 kihti paksemat riiet laiusega 2-3 cm ja pikkusega 5-7 cm; aseta jalatalla alla jalanõu sisemise külje keskele. See aitab väiksema valuga liikuda ja teha füüsilisi harjutusi.

3.     Põlveõndlas tsüsti kõrvaldamiseks tuleb kasutada RemedyWay nahasalvi „Help from nature-1“ või valmistada ise määre ja preparaat sissevõtmiseks põhiliselt elupuu okstest (vt TTT, lk 137 ja preparaatide valmistamise näited, lk 32-33). Määrida 2-3 korda päevas.

Algetapp-ajaliselt nii palju kui vaja (umbes 3-10 päeva), et kõrvaldada organismis tekkinud talitlemistakistused (vt TTT, ptk 2) või funktsioneerimise takistused (vt raamatust ITK mitmed peatükid).

Kindlasti:

a)     Normaliseerida vee tarbimine (vt ITK, peatükk 4). Selleks on parem kasutada meeseenevett, mida on tugevdatud ravimtaimede tõmmistega (võilill, kask, kanarbik, põldosi, piparmünt, põdrakanep (vt ITK, lk 110), võib samuti ka hõbedavett.
b)     Hakata õigesti (kõhulihaste abil) hingama – päeva jooksul vähemalt 20 minutit, et diafragma abiga masseerida siseorganeid ja sellega normaliseerida organismi tööd (vt TTT, lk 22).
c)     Tugevdada ja normaliseerida soolestiku mikrofloora kasulike bioaktiivsete ainete väljatöötamiseks organismi poolt ja immuunsüsteemi tugevdamiseks (vt TTT, alalõik 2.9), valmistades sobiva preparaadi, näiteks hapendatud piimast või leivakali (vt TTT, lk 97-98).
d)     Teha selgroo lihaste ja sidemete massaaž (vt TTT, lk 105), et veenduda, kas kõik närviteed on vabastatud krampidest. Eriti pöörata tähelepanu viimasele nimme selgroolülile ja viimasele kaela selgroolülile. Kui oli valulisi kohti, siis korrata massaaži ülepäeviti seni, kuni enam valulisi kohti pole.
e)     Teha kaela massaži, et vabastada pingest ja normaliseerida parasümpaatilise närvisüsteemi tegutsemine. Kui oli valulisi kohti, siis neist võib kõrvaldada pinged samamoodi (vt TTT, lk 105).
f)      Taastada ja panna tööle haige jala üla- ja allpool põlve asuvad lihased, et tagada normaalne verevarustus ja liigese normaalne varustamine vajalike ainetega (vt TTT, lk 100-103 ).

g)     Kõrvaldada organismis võimalikud ainete defitsiidid. Eelkõige need, mis võivad olla artroosi arenemise põhjused (vt TTT, lk 49).
Vaadata üldse üle tabelis 3 kirjeldatud sümptoomid ja kirjutada välja nendega kaasnevad võimalikud defitsiidid. Seejärel teha koondtabel ja hakata defitsiiti kõrvaldama, kasutades esimese nädala jooksul apteegist saadavaid preparaate üheaegselt looduslike ainetega (vt TTT, lk 48 ja tab. 5 ja 6). Neid võib võtta sisse 1-2 korda päevas, parem 0,5-1 tund peale hommiku- või lõunasööki. Kui tekib kindel kinnitus (näiteks, mingi aine defitsiit on üks ja sama erineva olemasoleva sümptomi puhul), siis tarvitada esimene nädal terapeutilisi doose (vt TTT tab. 4) ligikaudu 2-4 korda rohkem, kui on päevased normid. Kindlasti lisada mikroelementidele alati vaske, mida on vaja krõmpsluu moodustamiseks ja tarvitada seni, kuni krõmpsluu taastub. Kindlasti lisada viitamiinide hulka C-vitamiin, ilma milleta ei hakka toimuma krõmpsluu ja luu taastamine. Esimene päev võtta 0,5 g, teine 1 g, kolmas 1,5 g ja edaspidi 2 g C- vitamiini iga päev järjest seni, kuni krõmpsluu taastub. Kõige parem on osta suurem pakend C-vitamiini tablettides (0,5 g) ja tarvitada neid koos looduslikult C-vitamiine sisaldavate puuviljadega (omastamine on kordades parem). Näiteks, purustada (mikseri või blenderiga) 0,5-1 kiivi, lisada 1-2 sidrunilõigu mahl ja kohvimasinas purustatud C- vitamiini tabletid. Sellele segule võib lisada ka teisi, ainete defitsiidi kõrvaldamiseks vajalikke, vitamiine ja mikroelemente, samuti ka teisi puuvilju (näiteks, kokku mahus 0,5-1 klaasi).

Märkus. Et midagi ei jääks puudu, valmistada ja tarvitada universaalne preparaat meest, suirast, linaseemneõlist ja Kreeka pähklitest (vt TTT, lk 163).

Samal ajal talitlemistakistuste kõrvaldamisega võib hakata täitma järgmisi etappe:

Esimene etapp – kaks päeva, mis peavad olema nn tühjenduspäevad (vt TTT, alalõik 2.7, lk 90) (keefiri või õuntega), et organism ette valmistada üleminekuks uuele toitumisele ja taastamisele.

Teine etapp - 3 nädalat, selleks:

  ► et käivitada taastamise ja regenereerimise protsessid; tuua esmajärjekorras organismi kõik vajalikud ained; käivitada kõikide vajalike vitamiinide, hormoonide ja teiste bioaktiivsete ainete tootmine organismis; normaliseerida vere koosseis; normaliseerida ainevahetus organismis. Selles etapis tuleb ettekirjutustest väga rangelt kinni pidada ja mitte teha pause (kui reaaalne elu segab, siis võtta puhkus või teha lühemaid tööpäevi, kutsuda abiline preparaatide ning toitude valmistamiseks jne);

  ► et õige toitumine parandaks ainevahetuse krõmpsluus ja luudes, käivitaks sünovinaalvedeliku moodustamise;

  ► et organism saaks (ja oleks nagu sunnitud) tegeleda häirimatult põlveliigese taastamisega:

  ·     sünoviaalvadeliku (liigesvedeliku) loomisega;

  ·     krõmpsluu moodustamisega;

  ·     põlve piirkonna puhastamisega armidest ja liigkudedest;

  ·     liigese luude taastamisega

 Kuidas toimida:

1.     Preparaat 1 sissevõtmiseks – käivitab krõmpsluu ja luu regenereerimise. Võtta 400 g mesilasema toitepiimaga mett; 20 g võilille; 10 g igat järgmist taime: kadakat, varemerohtu, sookailu, soopihla, hobumadarat; 40 g taruvaiku; 100 g suira (kui on raskusi muretseda, võib asendada õietolmuga). Mesi üles sulatada veevannil (vedela hapukoore paksuseni). Purustada kohvimasinas taimed, suir ja taruvaik (enne külmkapis kõvaks külmetada). Lisada 80 g ka astelpaju-, tudra-, kanepi- või linaõli (õlid on järjestatud paremuse järgi. Kui võimalik, siis võtta kõiki õlisid võrdsetes osades). Kõik komponendid segada. Tarvitada 20 min enne igat söögikorda (kui vererõhk on madal, siis 20 min pärast sööki) 0,7-1 supilusikatäis.

2.     Preparaat 2 sissevõtmiseks – paksendite, armide, vorpide jne taandumiseks, sünoviaalvedeliku (liigesvedeliku) moodustamise käivitamiseks.
Võtta 200 g mesilasema toitepiimaga mett; 10 g kaupa võilille, takjat , mesikat; 5 g kaupa kurkumit, elupuud (lõigata puult noored oksad, kuivatada), kassikäppa, kalmust, aaloe mahla, vereurmarohtu, salveid; 50 g kaupa Kreeka pähklit ja maapähklit. Mesi üles sulatada veevannil (vedela hapukoore paksuseni), taimed purustada kohvimasinas ja pähklid lasta läbi hakklihamasina (või purustada muul moel). Kõik komponendid segada. Tarvitada 1 spl 1-1,5 tundi pärast lõunasööki.

3.     Süüa päevas 100 g krevette (vajalikud krõmpsluu ja luude taastamiseks) järgmiselt. Võtta 100 g puhastamata krevette, pesta ja keeta 5 minutit umbes 2-3 kl vees; eraldada puljong krevettidest; krevetid puhastada. Krevetikestad kuivatada umbes 500 juures praeahjus või toidukuivatis, seejärel purustada kohvimasinas. Puljong tarvitada ära joogina või supi valmistamiseks. Keedetud krevettidest teha salatit, lisada tatrapudrule jne. Krevetikestade pulber segada tarvitatavate vitamiinidega ja mikroelementidega (mille koosesisus peab tingimata olema 2 g C-vitamiini ja 2 terapeutilist doosi mikroelementi vaske). Tarvitada samuti, nagu ülalkirjeldatud punktis g).

4.     Süüa päevas 2-3 spl sülti (kõige parem valmistatult kiirkeetjas (vt TTT, lk 103).

5.     Joogiks kasutada mahlu (vt järgmine punkt), teed taimedest ja taimede tõmmist, millele on lisatud 10% mett. Soovitatavad taimed: võilill, kask, kanarbik, põldosi, piparmünt, mesikas, tatar, astelpaju, põdrakanep.

6.     Tarvitada kindlasti järgmisi puuvilju, aedvilju, pähkleid, marju (taastamise protsesside käivitamiseks) salatites, mahladena, maitseainena või garniirina: astelpaju, mandariin, sidrun, karusmari, õun, petersell, tatar, riis, kõrvits, naistepuna, greip, rosmariin, karikakar, naat, mesikas, üheksavägine, kanep (muretseda kanepi õli!), kurkum, nelk, petersell, porgand, sibul, küüslauk, mustrõigas, till, maapähkel, Kreeka pähkel, päevalilleseemned.

7.     Organismile tuleb anda luu taastamiseks kaltsiumi (tarvitada piimatooteid, peterselli, seesamiseemneid, nõgest jne (vt TTT, lk 62 ja 77).

8.      Kaltsiumi paremaks omistamiseks tarvitada:

·       D-vitamiini (tarvitada rohkem kala, kalaõli, suira jne (vt TTT, lk 59 ja 64). Vitamiini D moodustamiseks organismis eneses tuleb iga päev viibida vähemalt 30 minutit päevavalguse käes (piisab isegi, kui valgust saaks ainult käelabad ja nägu);

·       Magneesiumi (tarvitada rohkem kakaod, päevalilleseemneid, pähkleid, aniisi jne (vt TTT, lk 62 ja 79);

·       C- vitamiini vähemalt 2 g päevas (vt TTT, alalõik 2.6);

·       boori, räni, joodi, rauda, fosforit (vt TTT, lk 77)

Märkus. Et olla kindel, et organismi saabub kõik vajalik, tarvitada munakoorepulbrit ja puutuhka (vt TTT, lk 48).

9.     Tuleb kindlasti tarbida regulaarselt vett (parem meevett spetsiaalsetest tõmmistest vt TTT, alalõik 2.1).

10.   Varustada pidevalt organismi vajalike ainetega vastavalt algetapi punktile g).

11.   Päeva jooksul või õhtuti närida 1-2 küüslaugu küünt (hoida suus nii kaua kui võimalik). Vajalik, et hoiduda taastamise ajal põletikest.

12.   Määrida hommikuti põlve RemedyWay nahasalviga „Help from nature-1“ (eemaldab organismi ükskõiksuse ja käivitab regenereerimise). Ööseks valmistada salvist pätsike (vt salvile lisatud instruktsiooni); soojendada põlve (näiteks soojenduskotiga); panna ümber põlve pätsike ja asetada peale kompress. Kompress tõstab põlves temperatuuri 1-2 kraadi võrra ja kiirendab sellega tervenemist. Kui põlv hakkab minema paremaks, siis teha kompresse ainult salviga (ilma pätsikeseta). Kompressi teha kogu selle etapi vältel.

13.   Juua enne magamaminekut punase veini „Kagor” tõmmist ravimtaimedest. Vein peab olema ehtne,  valmistatud  punasest viinamarjast. Panna 1,5 l veini sisse etapis 2 kasutatavaid ravimtaimi (5-7 nimetust, igat umbes 10 g, purustatult); 2 spl mett (ehtsat); 50- 75 g kohvimasinas purustatud taruvaiku. Segu asetada praeahju 40-500 juures 3-6 tunniks. Seejärel lisada veel 2 spl mett (kui alkohol on üldse vastunäidustatud, siis tema neutraliseerimiseks lisada 7 spl õunaäädikat). Veinitõmmist tuleb hakata jooma alates 30 ml päevas, suurendades kogust iga päev 10 ml võrra kuni 50-100 ml-ni (olenevalt organismi vastuvõtlikkusest) edaspidi päevas. Hoida tõmmist toatemperatuuril pimedas. Vajaliku koguse ühekordseks tarbimiseks võib vajadusel kurnata läbi sõela/marli. Kurnamisest järgijäänud massile võib valada peale uue veini ning lisada juurde värsket materjali.

14.  Väga kasulikud on saunas käimine ja vihtlemine kasevihaga, soojad vannid tõmmistega ravimtaimedest (vt taimede loetelu p 5). Soojale põlvele asetada kohe peale protseduure soe kompress.

15.   Päeval samuti hoida liiges (põlv) soojas, kanda täiendavaid soojasid riideid või tõmmata põlvele peale soojapesust väljalõigatud tükk. Hoida liigest suure jahtumise eest.

16.   Teha pidevalt liigesele (põlvele) füüsilisi harjutusi kuni täieliku tervenemiseni:

 1)     toimub kudedest all- ja ülalpool põlve ainete nn „pumpamine” ligesesse;

 2)     tekib ja kinnitub rohkem lihaseid luu külge liigese juures (hakkavad rohkem hoidma liigest, vähendama viimasele koormust);

 3)     tugevnevad lihased, nende kaudu suureneb verevarustus ja selle tulemusena tuuakse liigesesse rohkem aineid sünoviaalvedeliku (liigesvedeliku) ja krõmpsluu moodustamiseks;

 4)     tagatakse liigese pidev liikuvus, mille abil krõmpsluu saab aineid sünoviaalvedelikust;

 5)   liigese pideva vajaduse „demonstreerimise“ tõttu käivitab alateadvus antud liigese taastamist ja iseravivad jõud

Soovitused:

 a)     Enne füüsilist harjutust masseerida õrnalt liigest ümbritsevaid lihaseid, kopsides neid teravalt igalt poolt käelaba servaga.
Kui haigus on juba kaugele arenenud, siis artroosi puhul hakata tegema harjutusi põlvili. Valu leevendamiseks võib määrida liigest RemedyWay nahasalviga „Help from nature-1“ või panna ümber liigese lapid, millede vahele on paigutatud jäätükid. Hoides kinni toolidest laskuda põlvili ja koos toolidega teha esimene kord 2-3 sammu, edaspidi suurendada päevast päeva sammude hulka kuni 15-ni.
Teine harjutus artroosi puhul. Hoides kinni toolidest, laskuda põlvili ja katsuda tasapisi istuda jalgadele niikaugele, kui lubab valu. Edaspidi panna põlvede alla riidest (padjast) paraja suurusega rullike, laskuda sellele ja istuda selles asendis 3-5 minutit.
Kolmandas harjutuses istuda põrandale, sirutades jalad ette. Võtta kinni varvastest ja tõmmata jalga enda poole.
Edaspidi teha kükke ja teisi harjutusi.

 b)     Pärast füüsilist harjutust võib liigesesse (põlve) jääda ebameeldiv väsimus või valulik tunne. Normaalse koormuse puhul see tunne peab kaduma 30 minuti pärast. Kui ei, siis tuleb liigest vastavalt vähem koormata. Kui tekib liigeses valu, määrida liigest RemedyWay nahasalviga  „Help from nature-1“, lamada ja anda liigesele puhkust.

 c)     Ei ole vaja jääda pikemaks ajaks (mitte üle tunni) ühte poosi, näiteks, istuda või lamada, tuleb tingimata vahetevahel liikuda.

 d)     Ei ole vaja teha harjutusi, mis tekitavad ebameeldiva tunde liigeses (põlves); ei tohi teha järske liigutusi, kiirendusi, joosta trepil jne. seni, kuni liiges pole taastunud lõplikult;

 e)     Kui mingil põhjusel tekib liigese lihastes valu või kramp, tuleb selle kõrvaldamiseks anda liigesele maksimaalne pinge 5-10 sek jooksul (lihaste jõud on tugevam ja kramp taandub). Näiteks ajage jalg järsku sirgeks.

 f)      Et tervenemist ei hakkaks segama põletikud, tarvitada põletikuvastaseid taimi: ingver, pohl, kanarbik, sidrun, angervaks, siilkübar jne.

 g)     Et füüsiliste harjutuste tõttu tekkiv valu ei tekitaks lihastes spasme, tarvitada rohkem valuvaigistavaid produkte, näiteks ingverit.

 h)     Teha regulaarselt jalalabade massaaži – kõndida väikestel kividel, herne- või tatrateradel (vt TTT, alalõigud 3.4 ja 3.7.6).

17.       Kui liiges (põlv) hakkab taastuma, hakata närima valmis preparaati kärjekaanetisest. See tekitab määrde kõõluste paremaks liikumiseks (vt valmistoodet SIIN).

18.       Koostada igapäevane ja -nädalane tegutsemiskava ning menüü.

19.       Kui tekivad mingid häired organismis, siis vähendada protseduuride aega, vähendada preparaatide ja produktide tarbimise hulka või teha vaheaeg tarbimises seniks, kuni häire kaob.

Kolmas etapp - 3 nädalat, et minna aeglaselt üle omale sobivale toitumisele. Aga kindlasti nii, et etapi lõpus oleks säilinud 2-3 päeval nädalas etapis 2 kirjeldatud soovitused. Selle etapi jooksul käia arstlikul kontrollil, et saaks ülevaate, kui suures ulatuses on liiges (põlv) taastunud ja kas on vajadust korrata teist etappi.

Neljas etapp – 3 nädalat ja edasi. Organiseerida iganädalane toitumine, kus oleks kindlasti sees 2-se etapi ettekirjutused (leebemad) 2 päeval nädalas ja produktid valitud nii, et organismis ei tekiks enam puudust vajalikest vitamiinidest, mikroelementidest jne.

Palve! Pärast tervenemist saata ülevaatlik tagasiside info@remedyway.ee, mida ja millises ulatuses tehti selle programmi järgi; kuidas liiges paranes.

Virgo Mihkelsoo

Vasta

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>